Alla inlägg under augusti 2011

Av Annika Alexandersson - 16 augusti 2011 13:22

Man kan kalla det mycket... diet, banting, svält bla..

men hur det än kallas så är det att äta mindre och röra sig mer.

Men att något som låter så enkelt kan vara så svårt och jobbigt.

Kan kännas som jordens undergång om man inte får den där chokladbiten.

Motivation säger någon, ja det är sant, men jag för min del tror att ska man

vänta på den så kanske man aldrig börjar. Inte jag i alle fall.

Så nu har lilla (stora) jag varit hos viktväktarna och vägt in mig..

man är inte så kaxig när man står där på vågen och ser verkligheten.

Men man ska ju vara positiv, nu har man börjat och så där men många gånger

är det inte så i verkligheten. Ett ansikte utåt ja kanske men inte inom sig.

Jag fick min första ångest attack nu redan första dagen, va har jag gett mig in på.

Men ett djupt andetag och tänka på att jag måste tyvärr detta, mitt tänkesätt är just nu idag. Får se detta som en nödvändighet och att i nuläget får man känna som att detta är något som man blivit ordinerat.. Känns bättre då..

Min hemska vikt på 73,1 kg till mina 1,58 cm är på tok..

Motion står på schemat idag med..

Alex

Av Annika Alexandersson - 14 augusti 2011 13:30

Jag är här och nu och det är det som har betydlse ..vad som hände igår eller för en stund sedan är förgånget. Men jag kan ta med mig det som var till lärdom och det som var glädjande det andra kastar jag bort. Att gå och spara det som ger tårar och besvikelse i hjärtat skadar bara  mig själv men även mina nära och kära .

Så nu är det söndag och snart mat, blir köttsoppa idag och sedan har jag bestämt att jag ska slappa, försöka få min älskade man att vi kanske kan sova en stund med. Blev sent igår somnade ju inte förrän närmare tre.

ha det

Alex

Av Annika Alexandersson - 14 augusti 2011 11:12

Då var det söndag igen med allt vad detta innebär. Igår var jag på bön hos Helen och Carl-Olof och det togs upp många frågor som vi nu ska ta inför Herren denna vecka.

Jag för min del vet att jag tyvärr inte kan bära det som framställdes där. Detta ansvar kan jag inte ha på mina axlar .

ha det

Alex

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards